به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، برخلاف تحریمهای ناعادلانه و با وجود اینکه صنعت هوانوردی پیشانی تحریم است، اقدامات متعددی در حوزه حمل و نقل هوایی صورت گرفت.
در این راستا بهرهبرداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعاً به مساحت ۲ هزار و ۵۰ متر مربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت ۴ هزار و ۱۳۵ متر مربع، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع، ترمینال بینالمللی فرودگاه ایلام به مساحت ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به میزان ۱۳ هزار متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس به مساحت ۲۲ هزار متر مربع صورت گرفت.
همچنین با تکیه بر شرکتهای دانش بنیان و بهکارگیری توان متخصصان ایرانی، ۳۱ دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و ۳ فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی بازگشت.
طرح شکست خورده فروش متری مسکن در بورس دوباره جان گرفت
موضوع ورود مسکن به بورس و فروش آن به صورت متری در سالهای اخیر بارها مطرح شده است اما هیچگاه این اتفاق به سرانجام نرسید. طبق این طرح افراد میتوانند به صورت متری و بر اساس توان پرداخت مسکن تهیه کنند. بحث فروش متری مسکن در واقع یک ابزار چند وجهی است، این عمل یک مکانیزم برای تأمین نقدینگی پروژههای عمرانی است و از یک سو با توجه به شرایط تورمی اقتصاد ارزش پول ملی مردم را حفظ میکند اما مساله اینجا است که آیا این روش منجر به کاهش قیمت مسکن خواهد شد؟
طرح بورس املاک در سالهای اخیر مدنظر سازمان بورس، شورای عالی بورس، وزارت راه و شهرسازی و… بوده است و حتی ساز و کار اجرایی آن در مقاطعی تهیه شد اما شکل اجرایی آن به صورت جدی گرفته نشده است. این طرح از سال (۱۳۹۹) مطرح شده و بورس مسکن نیز میتواند ارزش سرمایه مردم را برابر تورم حفظ کند اما قطعاً تغییری در روند کاهشی مسکن در بازار شاهد نخواهیم بود. از سوی دیگر سال ۱۳۹۹ موضوع بورس مسکن تحت عنوان صندوقهای زمین و ساختمان مطرح شد که به دلیل یک مشکل آئیننامهای، سالها متوقف بود. اصلاح آئیننامه در کمیسیون تخصصی دولت انجام شد اما به سرانجام نرسید.
دولت سیزدهم تلاش کرده است که تا با فروش متری مسکن در بورس حداقل مردم را خانه دار کند و سرمایهها را به سمت ساخت و ساز هدایت کند. با توجه به اینکه هر چهار تا پنج سال قیمت مسکن تحت تأثیر تورم و رشد بازارهای موازی به یکباره دچار جهش میشود به همین دلیل به نظر میرسد باید راهکار اساسی برای خانه دار کردن مردم از سوی دولت برنامهریزی شود.
افزایش تعداد ناوگان توسط ایرلاین
رامین حمزهای عضو انجمن شرکتهای هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه برخی از رسانههای فارسی زبان خارج از کشور تلاشهای فراوانی در راستای ابطال مجوز پروازهای اروپایی یک شرکت هواپیمایی انجام دادهاند، گفت: در سفرهای حج، این شرکت هواپیمایی پروازهای رم و میلان را نیز انجام میداد و توانست نمره T.C.O خود را که معادل کیفیت فنی پروازها بر فراز اروپا است افزایش دهد.
وی در ادامه تاکید کرد: انجام پروازها به اتحادیه اروپا باید ادامه یابد زیرا انجام این پروازها حق جمهوری اسلامی ایران است. هم اکنون تنها دو ایرلاین داخلی مجوز T.C.O را دارند یک سرمایه ملی محسوب میشود که باید این سرمایه حفظ شود، که با بازرسیهای مستمر نمره T.C.O از ۲.۵ به ۱.۱۴ کاهش یافته است.
حمزهای خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ۶ ماهه نخست امسال، پروازهای داخلی نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته و به سه هزار و ۵۰۰ پرواز رسیده است. همینطور بخشی از افزایش پروازها از طریق افزایش ضریب اشغال از ۸۵ درصد به ۱۰۰ درصد رسیده است.
این مقام مسئول افزود: در سال ۱۴۰۰ با هفت فروند هواپیماهای فعال در خدمت مسافران بودیم که افزایش این رقم در سال ۱۴۰۱ با تعمیرات هواپیماها شروع شد و امروز در سال ۱۴۰۲ این شرکت هواپیمایی خصوصی صاحب ۹ فروند هواپیمای عملیاتی است و بهزودی یک فروند هواپیمای دیگر که ایرباس ۳۲۰ است، با انجام چکهای نهایی به ناوگان اضافه خواهد شد.
نظر شما